mampukah aku


insan kerdil yang tak punya apa...
Mahu berjalan beriringan dengannya...

Dia lelaki hebat...
Senyumannya mampu membuat hatiku tenang...
Gurau sendanya mampu membuatku tersenyum...
Kata-katanya mampu membuatku kembali bersemangat...
Nasihatnya mampu menyedarkan diriku yang alpa...

Layakkah aku...
Untuk aku berjalan seiringan dengannya...
Sedangkan wajahku tidak setenang air di kali...
Untuk aku bergurau dan bermanja dengannya...
Sedangkan aku kaku bagaikan tembok berlin...
Untuk aku berbicara dengannya...
Sedangkan aku begitu sugul tak bererti...
Untuk aku untuk menerima nasihatnya....
Sedangkan aku degil bagai mencurah air ke daun keladi...

Mampukah aku...
Mengisi kekosongan sepi hati seorang perindu...
Memberikan kebahagian kepada hati seorang lelaki yang sayu...

Demi sebuah ikatan...
Akanku berusaha untuk mengisi kekosongan hatinya...
Akanku limpahkan kasih sayang ku kepadanya...
Akanku semai benih kemesraan dalam perhubungan...
Akanku sulami gurau senda demi kebahagiaannya...

Namun jauh di sudut hatiku...
Terbit rasa gusar...
Mampukah aku?
Timbul sekelumit risau...
Layakkah aku?
Kupendamkan kegusaranku...
Kupadamkan kerisauanku...

Doaku pada yang Esa...
Agar dia menerimaku...
Seadanya aku...
Insya Allah,
Dengan izinNya akan kucuba...
Memperbaiki diriku untuk mu...

Amin...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

80's baby _ bola ketip

salam maal hijrah 1435H

Belajarlah walaupun sepotong ayat